Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
671

Over ons

Wij zijn David (36) en Nele (33). We stapten in 2009 in het huwelijksbootje, waarna we begin 2010 voor 9 weken op huwelijksreis trokken door India met de rugzak.  Ondertussen zijn we de fiere ouders geworden van Toon (5) en Janne (4).

Profielfoto 5

We droomden er altijd van om met onze kinderen een verre reis te maken.  Vorig jaar beseften we plots dat dit het laatste schooljaar is waarin onze zoon nog niet leerplichtig is.  Vanaf volgend schooljaar kunnen we enkel nog op reis tijdens schoolvakanties.  We vroegen onze werkgevers of we voor 2 maanden vrijaf konden nemen.  Eens we die toestemming hadden kon het plannen beginnen.
We kijken heel hard uit naar de quality-time met onze kleuters, waarbij we twee maand niet van hun zijde zullen wijken.  Of de herinneringen van de kinderen meer zullen zijn dan die van de foto’s en de filmpjes zullen we later pas weten, maar voor ons zullen deze herinneringen zeker in ons geheugen gegrift worden.

Mits we beiden ons hart verloren hebben in Azië, was het continent dat we zouden bereizen snel gekozen: Zuidoost-Azië.  Een mix van cultuur en natuur, van oerwoud tot zandstrand …

Over onze reis

Volgende maand vertrekken we voor 8 weken naar Zuidoost-Azië.  Onze reis begint in Bangkok.  Tijdens de reis zullen we verschillende malen terug keren naar deze metropool, het zal onze hub zijn van waaruit we vliegen naar de verschillende landen en streken die we bezoeken.  We kozen ervoor om meermaals te vliegen, want dit is toch een stuk comfortabel voor de kindjes om grote afstanden te overbruggen.

Profielfoto 3

Begin februari zetten onze kindjes voor het eerste voet op Aziatische bodem in Thailand.  Een dag na aankomst in Bangkok vliegen we reeds door naar het Noorden van Thailand, waar we een 14-tal dagen verblijven.  We starten in Chiang Mai, waar we o.a. enkele dagen een fietstocht zullen maken.  Verder reizen we door naar Chiang Rai om er in de uitgestrekte wouden kennis te maken met de fauna, flora en de bergvolkeren die er wonen.

Midden februari vliegen we via Bangkok door naar de hoofdstad van Myanmar.  Het voormalige Birma was jarenlang zeer gesloten, waardoor er nauwelijks sprake is van westerse invloeden.  In dit Boeddhistische land zullen we 14 dagen verblijven.  We zullen er enkele toeristische hoogtepunten bezoeken rond de steden Yangon, Bagan,  Nyaungshwe en Mandalay.

Begin maart vliegen we dan terug via Bangkok door naar Cambodja, om daar een 10-tal dagen te reizen.  De eerste dagen willen we op een eiland voor de kust verblijven.  We denken dat zowel wij als de kindjes nood zullen hebben aan zon, zee, strand en vooral rust.  Na deze strandvakantie reizen we verder naar Phnom Penh om er de ‘Killing Fields’ te bezoeken.  Op onze laatste dagen in Cambodja brengen we een bezoek aan de mystieke tempels van Angkor Wat in de buurt van Siem Reap.

Profielfoto 2

De laatste twintig dagen blijven we dan in Thailand.  We verblijven enkele dagen in Bangkok om deze stad te verkennen.  We maken o.a. een uitstap met de trein naar Ayutthaya, één van de oude hoofdsteden van Thailand.

We reizen dan verder naar Kanchanaburi in het westen van Thailand.  Daar bezoeken we de bridge over the river Kwai en brengen we twee dagen door in een olifantenreservaat waar we op een verantwoorde manier de dieren mogen helpen verzorgen.

De laatste 10 dagen gaan we doorbrengen op de idyllische eilanden en stranden van het zuiden.
Eind maart keren we een laatste maal terug naar Bangkok om er het vliegtuig teug te nemen naar ons vertrouwde België.

Profielfoto 4

Bezochte landen

Wij hebben 25 landen (10%) bezocht:

België, Cambodja, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, India, Italië, Luxemburg, Marokko, Myanmar, Nederland, Nepal, Polen, Qatar, Slowakije, Spanje, Sri Lanka, Thailand, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zweden.